Czy zakupy przez Internet są bezpieczne? Rozwiewamy wątpliwości konsumentów!

Mimo, że pozycja sklepów internetowych jest coraz stabilniejsza a firmy działające w sektorze e-handlu obserwują wyraźny wzrost miesięcznych dochodów wśród poszczególnych grup konsumentów wciąż wciąż brakuje zaufania do e-sklepów. Czy warto robić zakupy w takich miejscach? Jaką mamy pewność, że nie zostaniemy oszukani przez nierzetelnego sprzedawcę?

 

Sklepy internetowe to legalne, zarejestrowane firmy

 

Wątpliwości związane z działalnością sklepów internetowych są zupełnie zrozumiałe. Niektórzy, zwłaszcza osoby starsze, nie znają przepisów prawa regulujących prowadzenie e-sklepów. Tymczasem zgodnie z obowiązującym prawem każdy przedsiębiorca wykonujący działalność gospodarczą ma obowiązek uzyskania wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Tyczy się to zarówno firm świadczących usługi stacjonarne, jak i online. Dzięki elektronicznej bazie podmiotów gospodarczej można z łatwością sprawdzić czy konkretna firma działa legalnie a wystarczą do tego podstawowe dane, na przykład NIP.

 

A jeżeli zamówiony towar nie spełnia oczekiwań?

 

Ustawodawca przewidział taką okoliczność i zapisach mówiących o prawach konsumenckich istnieje paragraf, który wyjaśnia możliwość zwrotu towaru kupionego na odległość. Zwroty towarów online mogą mieć miejsce w terminie czternastu dni od zawarcia umowy kupna produktu a w szczególnych przypadkach czas ten może ulec wydłużeniu. W takich przypadkach jednak w przypadku, gdy niemożliwe jest zawarcie ugody koniecznym bywa proces cywilny. Z pomocą prawnika wyrok z pewnością będzie dla nas pomyślny.

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.